ceryu
 
نویسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است

فرایند ایستادن کودک
ایستادن کودک به عنوان یک مهارت رشدی شناخته می‌شود. با گذشت زمان و پشت‌سر گذاشتن مراحل رشدی، عضلات کودک هم قدرتمند می‌شوند. وقتی که او به سن 9 ماهگی می‌رسد، در اثر قوی شدن عضلات پا می‌تواند بایستد.

بیشتر والدین انتظار دارند در بازه زمانی 10-8 ماهگی کودک خود شاهد چنین صحنه ای باشند. زمانی این اتفاق می‌افتد که کودک بتواند تعادل خود را حفظ و بر نیروی جاذبه غلبه کند. اگر متوجه مشکلی در این زمینه شدید، اصلا نگران نباشید. فقط کافی است تا با یک کاردرمانگر مشورت کنید. برای این منظور می توانید به مرکز کاردرمانی در نارمک مراجعه نمایید
سیستم‌های مختلف بدن کودک برای حفظ تعادل
برای ایستادن کودک به صورت مستقل باید سیستم‌های مختلفی از بدن وظیفه خود را به درستی انجام دهند. یکی از این سیستم‌ها، بینایی است. برای ایستادن کودک و حفظ تعادل به چشم‌ها و حس بینایی نیاز دارد. 10درصد سیستم حسی موردنیاز برای تعادل به حس بینایی مربوط می‌شود.

سیستم دیگری که در تثبیت بدن کودک و حفظ تعادل او نقش دارد، شامل رباط‌ها، عضلات و مفاصل بدن او می‌شوند. این اعضا می‌توانند اطلاعات را جمع‌آوری کنند و در اختیار مغز قرار دهند. مغز کودک از طریق پردازش این اطلاعات می‌تواند وضعیت بدن را در حالت ایستاده تنظیم کند. این اطلاعات 70درصد سیستم حسی را تشکیل می‌دهند که برای حفظ تعادل بدن لازم است.

سومین سیستم که تاثیر بسزایی در حفظ تعادل کودک دارد، سیستم وستیبولار موجود در گوش است. این قسمت 20درصد از سیستم حسی موردنیاز برای تعادل می‌باشد. اگر همه این سیستم‌ها وظایف خود را به درستی انجام دهند، کودک می‌تواند تعادل خود را حفظ کند و به صورت مستقل روی پای خود بایستد
کاردرمانی برای ایستادن کودک
کاردرمانی برای ایستادن کودک به عنوان یک درمان حمایتی شناخته می‌شود. این روش درمانی با هدف کمک به کودکان معلول طراحی شده است. معمولا خدمات کاردرمانی برای ایستادن کودک به وسیله مداخلات اولیه درمانی و آموزش ویژه کودکان انجام می‌شوند.

کاردرمانگر، این خدمات را به صورت آموزش‌های فردی یا گروهی ارائه می‌دهد. او تلاش می‌کند تا مهارت‌های موردنیاز کودک شما را بهبود بخشد. همچنین کودک را طوری آموزش دهد تا عملکرد مناسبی در محیط‌های آموزشی و فعالیت‌های روزمره داشته باشد. برای این منظور از ابزارها و تکنیک‌های مختلف ارزیابی استفاده می‌کند.

برای بهره مندی از خدمات کاردرمانی می توانید به کار درمانی و گفتار درمانی در حکیمیه مراجعه کنید.

https://silverbookco.com/

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ ] [ ۱۱:۲۰:۵۵ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب