ceryu
 
نویسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است

و سپس توسط لیزر اکسایمر که با کامپیوتر کنترل می ‏شود تراش قرنیه متناسب با شماره عینک صورت می‏ گیرد.

اولین نمونه‏ های مشابه این عمل (کراتومیلیوزیس) روی انسان در سال 1963 انجام شد. این روش به تدریج پیشرفت و بهبود پیدا کرده است. لیزر اکسایمر بیش از 20 سال است که برای لازک و PRK که نوعی از لیزیک هستند مورد استفاده قرار می گیرد. جراحان چشم بیش از 30 سال است که توانسته‏ اند لایه نازک از قرنیه را بردارند. این دو روش (برداشتن یک لایه نازک و انجام لیزر زیر آن) در سال 1991 با هم ترکیب شده و یک شکل جدیدی از عمل جراحی انکساری به نام لیزیک پدید آمد.


روش های جدید اصلاح عیوب انکساری (برداشتن عینک):
عمل لیزیک
عمل لیزیک روشی قدیمیست که با تیغ مخصوص بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ میکرون لایه از سطح قرنیه به صورت فلپ برداشته میشود. (فلپ یعنی در یک نقطه متصل ) . بعد از عمل راحتی خوبی داشته ولی تا ۳ ماه دست زدن به چشم وارایش و ورزش خطر ناک بوده احتمال جابجایی لایه را دارد .


عمل لازک و PRK
لازک و پی آر کی مطمین تر از لیزیک بوده جابجایی لایه ندارند. بخصوص در prk که برای برداشتن فلپ تیغ و برش ندارد . پس از روز سوم محدودیت برای زندگی عادی ندارد ولی روز اول در بعضی سوزش بیشتر و برگشت دید کمی دیرتر بر میگردد ولی قرنیه سالم وضخیم میماند و لایه ای برای جابجایی ندارد . عوارض آن خیلی کمتر است .


عمل فمتوسکند لیزیک
همان لیزیک قدیمی است که در آن به جای تیغ از لیزر برای برداشت لایه استفاده میشود . اما همان ریسک لیزیک را داراست.


Smile
در این روش بسیار جدید و خوب که در ۲۰۱۵ وارد بازار شد یک برش لبخند مانند در ۱/۳ میانه تحتانی قرنیه ایجاد شده و با لیزر فمتو یک جیب کوچک در وسط قرنیه ایجاد میشود. سپس بافت تراش خورده از طریق smile خارج میشود . در این روش دید سریع تز از روشهای دیگر برمیگردد. آبریزش از چشم خیلی کم بوده وتا یک ساعت کمتر محو میگردد. این روش احتمال جابجایی وخطرات لیزیک و دستکاری سطح قرنیه را ندارد.اما هزینه ی آن نسبت به لازک تقریبا دوبرابر میباشد

در حال حاضر prk ولازک از لحاظ قیمت و استاندارد حرف اول را میزنند وباید دید در اینده کدام برتری بیشتری خواهند داشت.
منبع : https://noavaran-eye.com/

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲ اسفند ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۰۰:۵۸ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب