ceryu
 
نویسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است

با توجه به اهمیت دیسک ترمز در فرآیند توقف خودرو، با شناخت نشانه‌های مربوط به خرابی آن می‌توان هر چه زودتر اقدام به رفع مشکل یا تعویض آن کرد. در این بخش به هر یک از علائم خرابی دیسک ترمز نگاهی جزئی‌تر می‌اندازیم.

• شنیدن صدای سوت هنگام ترمز
به هنگام فرسودگی دیسک ترمز، لبه‌ها و سطح صاف آن از داخل و خارج ناهموار شده و به هنگام فشردن پدال ترمز، ممکن است صدای سوت یا اصوات ناهنجاری به واسطه ترمز گرفتن به گوش برسد. بنابراین اگر در زمان ترمزگیری و فشردن پدال مربوط به آن، صدای غیر طبیعی و جیغ مانندی به گوشتان می‌رسد، بهتر است برای جلوگیری از لبه زدن آن اقدام به تعویض دیسک ترمز خود کنید.

• لرزش پدال ترمز
اگر به هنگام فشردن پدال ترمز، حس کردید که پدال زیر پای شما لرزش و یا به اصطلاح ضربان دارد، بهتر است که دیسک ترمز خود را بررسی کنید. زنگ زدگی دیسک یا ناهموار شدن سطح آن می‌تواند منجر به لرزش پدال شود. همچنین باید توجه داشت که این لرزش می‌تواند ناشی از بروز مشکل در در دیسک‌های جلو یا عقب ماشین باشد. اگر این مشکل حاصل از دیسک ترمز جلو باشد، باید به واسطه آن علائمی را در فرمان خودرو نیز حس کنید.
• لرزش فرمان و عدم کنترل مناسب آن هنگام ترمزگیری
در صورت بروز مشکلاتی همچون زنگ زدگی یا به هم خوردن تعادل دیسک ترمز جلو به واسطه گرمای زیاد، ممکن است به هنگام ترمزگیری در کنترل فرمان نیز اشکالاتی به وجود بیاید. از مهم‌ترین نشانه‌های مربوط به لزوم تعویض دیسک می‌توان به لرزش فرمان به هنگام فشردن پدال ترمز اشاره کرد.

• نیازمندی به زمان بیشتر برای توقف کامل خودرو
به هنگام فرسودگی دیسک‌های ترمز، لنت‌ ترمز به طور کامل با دیسک در تماس نبوده و به همین ترتیب فرآیند توقف به خوبی پیش نمی‌رود و راندمان آن پایین می‌آید. این شرایط به هنگام لزوم توقف فوری خودرو بسیار خطرناک می‌باشد؛ زیرا ممکن است خودرو در موقعیت اضطراری و نیاز به ایست فوری، به خوبی ترمز نکند.

• وجود خراش روی دیسک ترمز
یکی دیگر از اقداماتی که می‌تواند نشان‌دهنده خرابی دیسک ترمز باشد، وجود خراش‌هایی روی آن است. به طور کلی به هنگام برخورد با لنت، خط و خطوطی روی دیسک‌ ایجاد می‌شود و ضخامت آن به تدریج کم می‌شود. اما در صورت مشاهده خراش‌های عمقی‌تر یا از بین رفتن یک بخش خاص، باید به فکر تعویض دیسک ترمز بود.


نشانه‌های ثانویه خرابی دیسک ترمز
علاوه بر موارد ذکر شده، برخی از علائم هشداردهنده که می‌تواند نشانگر خرابی دیسک ترمز باشد به شرح زیر است:
• نشتی مایع ترمز
• روشن شدن چراغ ترمز
• سخت یا نرم شدن غیرطبیعی پدال ترمز
• بلند شدن بوی سوختن در هنگام رانندگی
• کشیده شدن ماشین به یک طرف هنگام ترمز

https://kiaorginal.com/

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۹ آبان ۱۴۰۲ ] [ ۰۱:۴۵:۱۱ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب