ceryu
 
نویسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است

اما نکته جالب این است که خانم‌ها راحت‌تر می‌توانند بر این احساسات غلبه کنند و بهبود پیدا کنند.

معمولاً بسیاری از مردها بعد از شکست عشقی از درون احساس شکست می‌کنند و کمتر احساس خود را بروز می‌دهد. بروز رفتارهای پرخطر در مردها بیشتر از خانم‌ها است و بسیاری از آن‌ها بعد از شکست عشقی به سمت اعتیاد، رابطه جنسی ناسالم، بدبینی، سرکوب احساس و مصرف الکل می‌روند. مطالعات نشان می‌دهد که مردان بعد از شکست عشقی تا سالیان سال به شریک زندگی قبلی خود فکر می‌کنند و از همین رو سخت‌تر یک رابطه عاشقانه جدید را تجربه می‌کنند.

راهکار مقابله با شکست عشقی
کنار آمدن با شکست عشقی به خصوص در روزها و ماه‌های اول معمولاً از سخت‌ترین کارهایی است که باید در زندگی تجربه کنید. گاهی اوقات با تمام شدن یک رابطه فراموش می‌کنیم که زندگی ادامه دارد و غم و ناراحتی برای مدتی در قلبمان خانه می‌کند. اما باید هر چه سریع‌تر به خودتان بیاید و افکار منفی را از خود دور کنید و خود را برای تجربه‌های جدید زندگی و روبرو شدن با اتفاقات جدید آماده کنید.

زندگی پر از فراز و نشیب‌هایی است که گاهی ضربات سهمگینی به قلبمان وارد می‌کند. اما هر اتفاقی که بیفتد باید بدانید که زندگی هنوز ادامه دارد و شما باید خودتان را برای مراحل بعدی و تجربه‌های جدید آماده کنید. در ادامه می‌توانید با روش‌هایی مؤثر برای مواجهه با شکست عشقی آشنا شوید.
بپذیرید که این رابطه تمام شده است
اولین قدم برای کنار آمدن با شکست عشقی، پذیرش اتمام رابطه است. طبیعی است که دائم در ذهنتان آرزو می‌کنید که کاش همه چیز به شکل قبل بازگردد و دوباره رابطه‌تان از نو شروع شود. اما بهتر است با خودتان صادق باشید و قبول کنید که رابطه شما به پایان رسیده و هیچ راهی جز پذیرفتن این موضوع ندارید. یک کاغذ و خودکار بردارید و فهرستی از دلایلی که چرا دیگر این رابطه برای شما مناسب نیست تهیه کنید. باید درک کنید که پایان دادن به این رابطه به نفعتان بوده و ادامه دادن به آن می‌توانست هم به شما و هم طرف مقابلتان آسیب وارد کند. پیشنهاد میکنیم برای بهتر درک کردن این موضوع و کمتر آسیب دیدن به مشاوره با دکتر روانپزشک مراجعه کنید.

به خودتان زمان بدهید
ناراحتی و گریه کردن بخش طبیعی از فرآیند شکست عشقی است، پس غم‌هایتان را پنهان نکنید و برای التیام به خودتان فرصت دهید. برای این که شرایط دوباره نرمال شود، باید کمی صبر کنید. می‌توانید یک مدت زمان محدود برای ناراحتی‌تان در نظر بگیرید و به خودتان قول دهید که بعد از این زمان باد قوی‌تر با شرایط برخورد کنید. تصمیم بگیرید از یک تاریخی به بعد به جای فکر کردن به شکست عشقی‌تان و غصه خوردن، دیگر برای شکوفایی و رشد خودتان زمان صرف می‌کنید و از این ناراحتی‌ها فاصله می‌گیرید.

نشخوار فکری نکنید
بعد از تمام شدن یک رابطه دیگر نشخوار فکری نکنید و دوباره اتفاقات گذشته را تجزیه و تحلیل نکنید. این کار هیچ تغییر مثبتی در شرایط شما ایجاد نمی‌کند و تنها موجب آزرده شدن بیشتر و ناراحتی‌تان خواهد شد. شاید در روزهای ابتدایی فکر کردن به گذشته و کارهایی که انجام داده‌اید طبیعی باشد. اما کم کم باید این فکرها را پشت سربگذارید و برای شروع بخش جدید زندگی‌تان آماده شوید. به جی تجزیه و تحلیل این که چرا رابطه شما به پایان رسیده، به این فکر کنید که از این پس قرار است چطور زندگی کنید و چه برنامه‌هایی برای زندگی‌تان دارید.

افکار منفی‌تان را شناسایی کنید
برای کنار آمدن با شکست عشقی باید افکار تلخ و احساسات منفی را شناسایی و از خودتان دور کنید. یاد بگیرید قبل از این که افکار منفی به شما غلبه کنند، آن‌ها را از ذهنتان دور کنید. غرق شدن در دلسوزی برای خودتان می‌تواند شما را ناتوان کند. درست است قلبتان شکسته و احساس خوبی ندارید، اما اگر دائماً در افکار منفی غرق شوید و به ماجراهای گذشته فکر کنید، قطعاً آسیب بیشتری خواهید دید. سعی کنید نکات مثبتی در این جدایی پیدا کنید و برای ساختن آینده‌ای بهتر رویاپردازی کنید.
بیشتر مراقب سلامتی‌تان باشید بعد از شکست عشقی
خیلی از افراد بعد از تجربه شکست عشقی میل به زندگی را از دست می‌دهند و برای نابودی خود و یا شاید برای فراموش غم‌های گذشته به از راهکارهای اشتباهی استفاده می‌کنند. بهتر است سیگار کشیدن، نوشیدن الکل و روی آوردن به مواد مخدر را از ذهنتان دور کنید. رفتارهای تنفر از خود و استفاده از روش‌های ناسالم برای کنار آمدن با شکست عشقی می‌تواند روند بهبودی شما را طولانی‌تر کند.

به دنبال مشغول کردن خود با روش‌های سالم باشید. این که شما در این عشق شکست خورده‌اید، به این معنا نیست که انسان دوست‌داشتنی نیستید. بلکه این موضوع تنها نشان می‌دهد که شما و آن فرد برای هم مناسب نبودید. بهتر است خودتان را حتی بیشتر از گذشته دوست داشته باشید و به سراغ کارهایی که دوست دارید بروید. در این مدت بهتر است بیشتر ورزش کنید، یک هنر را شروع کنید و یا گاهی هر چیزی که در دلتان هست را روی کاغذ بنویسید.

راه‌های ارتباطی‌تان را قطع کنید
قبل از هر چیزی برای التیام زخم‌ها و پشت سر گذاشتن خاطرات گذشته باید روابط خود را با فرد موردنظر به‌طور کامل قطع کنید. برای این کار بهتر است شماره تماس، عکس‌ها و همه راه‌های ارتباطی‌تان با او را مختل کنید و تا مدتی هیچ تماسی با او نداشته باشید.

شاید بعد از گذشت ۱ سال بتوانید به عنوان یک دوست معمولی به او نگاه کنید ولی در اولین روزها و ماه‌های پس از جدایی باید بتوانید او را از زندگی‌تان حذف کنید و زندگی کردن بدون او را یاد بگیرید. اگر مجبور به برقراری ارتباط هستید، بهتر است از این پس با او بسیار مؤدبانه و جدی برخورد کنید. از تعامل طولانی با او پرهیز کنید و سعی کنید و شرایطی را فراهم کنید تا دیدار کمتری با او داشته باشید.

بعد از شکست عشقی محل زندگی‌تان را تغییر دهید
برای درمان شکست عشقی و دور شدن از خاطرات گذشته، بهتر است محل زندگی‌تان را تغییر دهید. اگر امکان این را ندارید که محل زندگی را عوض کنید، می‌توانید تغییراتی اساسی در دکوراسیون خانه و همه لوازم آن ایجاد کنید. هر چیزی را که باعث می‌شود با نگاه کردن به آن به گذشته فکر کنید، برای مدتی از جلوی چشمانتان بردارید و به خودتان برای آرام شدن زمان دهید.

از اشتباهاتتان درس بگیرید
زندگی زمین بازی است و ما بازیکنانی هستیم که دائماً زمین می‌خوریم و یاد می‌گیریم چگونه در برابر سختی‌ها قوی‌تر باشیم. با نگاه کردن به گذشته به دنبال مقصر نباشید و دائماً به خودتان نگویید که اگر به گونه دیگر رفتار کرده بودید، این طور نمی‌شود. به این فکر کنید که چطور می‌توانید از این رابطه درس بگیرید و در روابط بعدی خود موفق‌تر باشید. سعی کنید اشتباهات خود را قبول کنید و نقاط ضعفتان را ارتقا دهید. از این شکست عشقی برای بهتر شدن شخصیت خودتان استفاده کنید و سعی کنید از خودتان انسان بهتری بسازید.

خشم را از خود دور کنید
با تمام شدن یک رابطه دائم به بدی‌ها و خیانت‌ها و یا ناراحتی‌ها فکر نکنید. قطعاً شما روزهای خوبی هم با هم تجربه کرده‌اید. سعی کنید به خوبی‌ها فکر کنید و اجازه ندهید بذر تنفر در قلبتان کاشته شود. تجربه‌های منفی را از ذهنتان پاک کنید و قوی‌تر به سمت جلو حرکت کنید و برای ساختن آینده‌ای بهتر تلاش کنید.

با خانواده و دوستانتان وقت بگذرانید
بعد از تجربه شکست عشقی قرار نیست هر روز در خانه بنشینید و به گذشته‌ها فکر کنید. سعی کنید بیشتر از بودن در کنار خانواده و دوستانتان لذت ببرید و وقت بیشتری را با آن‌ها سپری کنید. این کار موجب می‌شود تا در احساس تنهایی غرق نشوید و ببینید که هنوز افراد زیادی در اطراف شما هستند که واقعاً دوستتان دارند و از بودن در کنار شما لذت می‌برند.

بخشش را یاد بگیرید
بخشش به یک قلب شکسته اجازه می‌دهد تا اتفاقات گذشته را رها کند و به سوی آینده‌ای بهتر گام بردارد. قبول کنید که هیچ‌کس نمی‌تواند گذشته را تغییر دهد و همه اتفاقاتی که در گذشته افتاده می‌تواند برای شما درس‌هایی باشد تا آینده‌ای زیباتر داشته باشید. همه بدی‌ها را ببخشید و آن وقت ببینید که چطور احساس آرامش بیشتری را تجربه می‌کنید.

https://arezou-omidvarkhoda.com/

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳ مهر ۱۴۰۲ ] [ ۰۳:۰۸:۲۵ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب