ceryu
 
نویسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است

به طور معمول فشار باد لاستیک‌های خودروی شما باید طبق توصیه و استانداردهای کارخانه سازنده خودرو باشد.


سایز رینگ و لاستیک
هنگامی‌که از رینگ و لاستیک پهن برای خودرو خود استفاده می‌کنید می‌تواند تا حد زیادی سفت شدن فرمان هیدرولیک را افزایش دهد، زیرا استفاده از آج‌های درشت باعث ایجاد اصطکاک بیشتر و در نتیجه سفتی فرمان می‌شود.

علت سفت شدن فرمان هیدرولیک چیست

تسمه هیدرولیک
وظیفه تسمه هیدرولیک انتقال نیرو از موتور به پمپ هیدرولیک است. درصورتی‌که این تسمه شل باشد می‌تواند دچار فرسودگی شود و با پاره شدن فرمان خودرو باشد که در این صورت فرمان خودروی شما به سختی خواهد چرخید. بنابراین درصورتی‌که هرگونه ساییدگی، ترک و یا پارگی مشاهده کردید حتماً آن را تعویض کنید.

علت سفت شدن فرمان هیدرولیک به یک سمت

کاهش سطح روغن هیدرولیک
یکی دیگر از عواملی که می‌تواند در سفت شدن فرمان هیدرولیک تاثیر گذار باشد، کاهش سطح روغن هیدرولیک است. هنگامی‌که روغن هیدرولیک با کاهش سطح مواجه شود می‌تواند باعث کاهش فشار در سیستم و در نتیجه باعث سختی در چرخیدن فرمان و صدمه وارد کردن قطعات سیستم هیدرولیک شود.

از متداول‌ترین نشانه‌های کاهش سطح روغن می‌توان به شنیده شدن صدای جیغ مانند هنگام چرخش فرمان اشاره کرد. کاهش سطح این روغن می‌تواند به دلیل نشتی روغن از شیلنگ‌های فشار قوی یا شلنگ‌های فشار ضعیف همچنین جعبه دنده باشد.

خرابی پمپ هیدرولیک
در کنار نکاتی که درباره روغن هیدرولیک گفته شد، خرابی پمپ هیدرولیک نیز می‌تواند در سفت شدن فرمان هیدرولیک نقش داشته باشد. کاهش توان پمپ هیدرولیک یکی از دلایل بسیار عمده‌ای است که ناشی از فرسایش فیزیکی این قطعه است و به طور معمول در خودروهایی که عمر طولانی و کارکرد بالا دارند رخ می‌دهد.

از نشانه‌های خرابی پمپ هیدرولیک می‌توان به ایجاد صدای جیغ مانند یا زوزه کشیدن در هنگام چرخش فرمان اشاره کرد..

جعبه فرمان
وظیفه جعبه فرمان هدایت و کنترل خودرو است و یکی از دلایلی که باعث سفت شدن فرمان هیدرولیک می شود آسیب دیدن این قطعه است. از نشانه‌هایی که می‌توان متوجه شد جعبه فرمان دچار اشکال شده می‌توان به سفت بودن فرمان در زمانی که خودرو سرد است ولی هنگامی‌که موتور گرم می‌شود فرمان راحت‌تر حرکت می‌کند اشاره کرد.

علت سفت شدن فرمان هیدرولیک بعد از گرم شدن

جک دو طرفه هیدرولیک
هنگامی‌که جک دو طرفه هیدرولیک خراب باشد باعث سفت شدن فرمان هیدرولیک خودرو به خصوص در هنگام چرخش می شود در نتیجه لازم است که این قطعه را نیز چک کنید.

هواگیری فرمان هیدرولیک
با این توضیحات حتماً تا به الان چند دلیل سفت شدن فرمان هیدرولیک را متوجه شدید، اما اگر پس از چند کیلومتر رانندگی فرمان سفت شود به احتمال خیلی زیاد این مشکل می‌تواند به علت نفوذ هوا به سیستم هیدرولیک باشد. در سیستم هیدرولیک خودرو هوایی نباید وجود داشته باشد و هنگامی‌که به هر دلیلی هوا به این سیستم نفوذ کند باعث سفت شدن فرمان خواهد شد. به طوری که هنگام چرخاندن فرمان شما صدای بلند و ناهنجاری را خواهید شنید.

این صدا از زیر کاپوت خودرو شنیده می‌شود و در شرایطی که سرعت خودرو پایین است مانند پارک دوبل این صدا شدیدتر به گوش می‌رسد. برای آنکه مطمئن شوید که هوا در سیستم هیدرولیک وجود دارد یا خیر بهتر است جلوی خودرو جک بزنید و هنگامی‌که خودرو خاموش و سرد است در مخزن روغن هیدرولیک فرمان را باز کرده و چندین بار به صورت پی‌درپی فرمان خودرو را به سمت راست و چپ بچرخانید.

علت سفت شدن فرمان هیدرولیک

اگر مشاهده کردید که در مخزن روغن حالتی مانند کف یا حباب ایجاد شده بدون شک در سیستم هیدرولیک هوا وجود دارد. برای اینکه هواگیری فرمان هیدرولیک خودرو را انجام دهید می‌توانید از یک روش ساده استفاده کنید. به این صورت که ابتدا خودرو را به طور کامل خاموش کرده و سپس مخزن روغن هیدرولیک فرمان را کامل پر کنید. سپس سوپاپ تخلیه فرمان را پیدا کنید و آن را به شلنگ متصل کنید.

حالا لازم است تا خودرو را روشن کرده و سوپاپ تخلیه را باز کنید. حالا چندین بار به صورت پی‌درپی فرمان خود را به سمت راست و چپ بچرخانید سپس موتور را خاموش کنید و سوپاپ و تخلیه را به طور کامل ببندید. حالا مخزن روغن هیدرولیک را بار دیگر پر کرده و چک کنید که آیا هنگامی‌که فرمان را می‌چرخانید حالت کف مانند یا حبابی ایجاد می‌شود یا خیر. اگر باز هم حالت حبابی در مخزن روغن وجود داشت لازم است تا این مراحل را دوباره تکرار کنید تا تمام هوای وارد شده خارج شود.

https://tehranyekta.co/

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ ] [ ۰۷:۲۷:۵۴ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب