ceryu
 
نویسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است

کویل ماشین چیست؟ ، یک خودرو از قطعات و سیستم ها و بخش های مختلفی تشکیل شده که یکی از آن ها سیستم برق خودرو است

یکی از اجزای سیستم برقی خودرو کویل ماشین است که در کل وظیفه تامین برق برای جرقه زدن و احتراق بنزین را دارد. گفتنی است که در تمامی خودروهای تولید داخل موتورهای احتراق داخلی استفاده می شود که عملکرد آن ها برای ایجاد نیرو دارای چهار مرحله است که عبارتند از: مکش، انقباض یا تراکم، انفجار یا انبساط و تخلیه. مرحله انبساط را شاید به عنوان مهمترین مرحله بتوان در نظر گرفت. این مرحله به این شکل است که گاز درون سیلندر توسط پیستون منبسط شده و به وسیله یک جرقه و انفجار، پیستون به سمت پایین پرتاب خواهد شد.

 

اجزای کویل ماشین

اصول کار کویل ماشین بر مبنا و پایه ی القا جریان الکتریکی بوده که بین سیم پیچ های درون آن انجام می شود. سیسم پیچ هم قطعه ای متشکل از سیم است که این سیم بلند به دور یک محور با فاصله های برابر و بدون اتصال حلقه ها پیچیده می شوود. دو سیم پیچ و مغزی درونی هم اساس کار کویل ماشین هستند. کویل ماشین که توسط شرکت های خودروسازی تولید می شوند، به سه دسته تقسیم می شوند:
• دست اول: کویل های ساده ای هستند که از یک استوانه و دلکو تشکیل شده است که وظیفه مرتب کردن جرقه ها را دارد و بیشتر در خودروهای کاربراتوری استفاده می شوند.
• دسته دوم: به مانند کویل پراید و کویل پژو که از یک کویل مجزا به مانند حالت قبلی، اختلاف پتانسیل مصرفی مناسب برای شمع ها گرفته می شود. (در خودروهای انژکتوری) البته اساسی ترین مشکل این مدل کویل خودرو این است که در پی خرابی می تواند صدمات جدی ای به موتور ماشین وارد نماید.
• دسته سوم: کویل پژو 206 و کویل پژو 207 و تندر90 از این دسته کویل ماشین هستند که برای هر سیلندر و شمع یکی از این کویل ها در نظر گرفته شده است و در صورت خرابی هر کویل، نیازی به تعمیر دیگری نیست.

 

کاربرد کویل

کویل جریان با ولتاژ پایین را از باتری اتومبیل گرفته و آن را تبدیل به هزاران ولتی می کند که برای ایجاد جرقه الکتریکی در شمع ( خودرو) برای احتراق در محفظه سیلندر نیاز است. در واقع هر سامانه کویل یک قطع کن کویل مکانیکی و خازن دارد.

 

نتیجه گیری:


به طور کلی، یک خودرو از قطعات و سیستم ها و بخش های مختلفی تشکیل شده که یکی از آن ها سیستم برق خودرو است. یکی از اجزای سیستم برقی خودرو کویل ماشین است که در کل وظیفه تامین برق برای جرقه زدن و احتراق بنزین را دارد.

برای ادامه مطالب کلیک کنید . 

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۵ مرداد ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۵۷:۱۷ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب